YDA Center Dumlupınar Bul.
A2 Blok K:6 D:200

Hizmetler

Kadın Hastalıkları

Kadınların üreme organlarının sağlığı, bununla ilgili oluşabilecek problemler ve hastalıklar direkt olarak bir jinekoloji uzmanının alanına girer.

İncele

Boş Gebelik (Anembriyonik Gebelik)

Halk arasında su gebeliği olarak da adlandırılan bu durumda gebelik kesesini oluşturan zar ve plasenta oluşurken bu yapıların içinde bebek (embriyo) bulunmaz.

Dış Gebelik

Dış gebelik döllenmiş yumurtanın rahim içi dışında bir yere yerleşmesidir. Dış gebelik % 95 oranında tubalarda (tüplerde) olmaktadır.

Gebelikte Yapılan Testler

Hamileliğin başlangıcından sonuna kadar farklı dönemlerde çeşitli tahliller ve testler yapılmaktadır.

Gebelik ve Pıhtılaşma Bozuklukları

Genel olarak kanın pıhtılaşmaya eğilim gösterdiği hastalıklardır.

Doğum Evreleri

Doğumun Evreleri Nelerdir? Gebeliğin başlaması ile birlikte uterusta bir sessizlik fazı başlar.

Doğumda Nefes Alma ve Ikınma Teknikleri

Nefes tekniği nedir? Nasıl yapılır? Doğum sırasında hangi nefes teknikleri kullanılır?

İncele

Doğum Tarihi Nasıl Hesaplanır ?

Doğum tarihi son adet tarihinizden hesaplama yapılarak anlaşılır.

İncele

Doğumun Başladığı Nasıl Anlaşılır ?

Doğumun başladığını anne adayına haber veren başlıca belirtiler nelerdir?

İncele

Doğumun Nasıl Olacağı Ne Zaman Belli Olur ?

Doğum Şekli Hamileliğin Kaçıncı Haftasında Belli Olur?

Ağrısız Normal Doğum

Ağrısız Normal Doğum Süreci Nasıl Olur? Hangi Yollar İzlenilmeli? Nelere Dikkat Edilmeli?

Doğum Kesisi (Epizyotomi)

Normal doğum sırasında bebeğin daha kolay çıkması için yapılan kesidir.

İncele

Erken Doğum ve Belirtileri Nelerdir ?

Erken doğum ya da preterm doğum son adet tarihine göre 24 hafta ile 37 hafta arasında doğum olmasıdır.

Doğum Esnasında ve Sonrasında Karşılaşabilecek Sorunlar

Anne adayları için birer endişe unsuru olan doğum esnasında oluşabilecek sorunlar...

Doğum Sonrası Lohusalık Döneminde Gelişebilecek Olaylear ve Emzirme

Doğumdan sonra normale dönme süreci 6 haftayı bulacaktır.

Erken Doğumda Bebeğin Akciğer Gelişimi İçin İlaç Uygulanması

Erken Doğum Sonrası Bebeğe Neler Yapılmalı? Hangi Sorunlar İle Karşılaşabiliriz?

İncele

İnfertilite (Kısırlık) Nedir ?

Kısırlık, gebeliğin hiç oluşmadığı ya da önceden gebe kalınsa bile artık gebeliğin oluşmaması durumu olarak tanımlanabilir.

Kadında Kısırlık Nedenleri

Kadında hamile kalamama sebepleri nelerdir? Hangi hastalıklar ve patolojiler kısırlığa sebep olabilir?

Erkekte Kısırlık Nedenleri

Kısırlık (infertilite) sorunu saptanan çiftlerin yarısında kadında, diğer yarısında erkekte problem saptanmaktadır.

İncele

Kısırlıkta (İnfertilite) Hangi Testler Yapılmalıdır ?

Bir çiftte kısırlık yani infertilite varlığı söz konusu olduğunda bunun sebebinin araştırılması için ve hangi tedavilerin gerekebileceğinin planlanması için bazı tahliller, testler yapılır.

İncele

HSG,Laparoskopi ve Histereskopi Ne Zaman Yapılmalıdır ?

​HSG veya rahim içerisine bir kontrast sıvı verilerek röntgen filmi çekilmesi ile rahim ve tüplerin görüntülenmesidir.

İncele

Kısırlık ve Tüp Bebek Nedir ?

Bir yıl gebeliği önleyici herhangi bir korunma yöntemi uygulanmaksızın düzenli ve sürekli cinsel ilişkiye rağmen gebelik elde edilmemesi infertilite yani kısırlık olarak adlandırılmaktadır.

İncele

Tüp Bebek Tedavisi Kimlere Uygulanır ?

Tüp bebek tedavisi, kadından alınan yumurtanın erkekten alınan sperm ile laboratuvar ortamında döllenmesi ve rahim içine yerleştirilmesidir.

Tüp Bebekte Başarı Oranları ve Başarısızlığın Nedenleri

Tüp bebekte başarı iki şekilde ifade edilebilir. Birincisi gebelik oranı, ikincisi canlı doğum oranı.

Orgazm Nedir ?

Orgazm beyin ve vücudun birarada hareket etmesi ile cinsel uyarım ve zevkin en yüksek noktaya ulaşması olarak tanımlanabilir.

Kızlık Zarı

Kızlık Zarı Nedir ? Bütün toplumlarda değişik derecelerde sosyolojik öneme sahip olan kızlık zarının Latince adı Hymen (himen) dir.

Vajen Estetiği

Vajinoplasti (vajina daraltma, sıkılaştırma ameliyatı) vajinanın sıkılaşmasını ve toplanmasını sağlayan ve cinsel ilişki esnasında sıkılığı ve tatmini artırmaktadır.

Siğil(HPV)

Genital siğiller yani kondilomlar Human Papillomavirüs (HPV) enfeksiyonu sonucu oluşan pembe -kahverengi renklerde küçük oluşumlardır.

İncele

Ağrılı Cinsel İlişki (Disparonia)

Cinsel ilişki sırasında ağrı duyulması disparoni olarak adlandırılır.

Vajinal Kuruluk ve Kayganlaştırıcılar

Sağlıklı bir cinsel ilişki için vagina kayganlaşmış olmalıdır. Ancak Cinsel yönden aktif olan her kadın zaman zaman vajinal kuruluk problemi yaşayabilir.

İncele

Labioplasti (İç Dudakların Estetik Ameliyatla Düzeltilmesi)

Labioplasti sadece uzman hekim tarafından ve hastane ortamında yapılması gereken, sterilitenin önem taşıdığı bir işlemdir.

Perinoplasti

Doğum kesisi normal doğumların çoğunda özellikle ilk doğumlarda sıklıkla uygulanır. Özellikle ilk doğumlarda ve iri bebek doğuranlarda doğum kesisi büyük olabilir ve fazla sayıda dikişler gerekebilir.

Büyük Dudakların (Dış Dudakların) Estetiği

Dış dudaklar kadında dış genital organın her iki yanını çevreleyen yağlı dokudur.

Kliteroplasti

Klitoris ameliyatı aslında klitorise yönelik olmayıp klitoris üzerindeki cildin deformasyonuna yöneliktir.

Adet Problemleri

Adet Gecikmesi Nedenleri Nelerdir? Adet gecikmesine neden olabilecek pek çok farklı sebep bulunmaktadır.

Kısırlık ve Tüp Bebek

Kadın Üreme Organları

Kadın ve erkek anatomileri arasındaki en belirgin fark üreme sistemlerindedir. Kadın üreme sistemi 2 başlık altında incelenir.

Normal Adet

Adet kanamaları 9-16 yaşları arasında başlar. Genç kız 15 yaşına gelmesine rağmen hala adet kanamaları başlamadıysa bir hekime başvurup kontrolden geçmesi gerekir.

Cinsel Yaşam

cinsel Yaşam

Meme Hastalıkları

Meme hastalıkları nedir, sebepleri, emareleri ve tedavisi ile ilgili detayları bu konumuzda öğrenebilirsiniz.

Adet Düzensizliği

Rahimde oluşan polipler, doğum kontrol hapları kilo dengesizlikleri ve daha birçok neden adet düzensizliğine neden olabiliyor. Peki bu kaygı dolu günleri atlatmada bize neler yardımcı olabilir?

Hormon Bozuklukları

Hormon bozukluğu çok geniş bir kavramdır. Sadece kadınlarla ve gebelikle ilgili hormonları kapsamaz, bütün hormonlarla ilgili bozuklukları kapsar.

Gebelik Takibi

Obstetrisyenin amacı gebe kadının sağlığını korumak ve yeni doğanın optimal iyilik halini sağlamaktır. Embriyon, fetal gelişimle ve fetal iyilikle ilgili değerlendirmeler yapacağız.

Ağrılı Adet (Dismenore)

Dismenore, kadınlarda günlük yaşamı engelleyecek oranda ağrılı adet kanaması görülmesi durumudur. Bir kadında adet dönemi içinde ağrı şikayetleri görülmesi olağandır.

Genital Estetik

Genital estetik ameliyatları, dış genital bölgenin daha orantılı, estetik görüntü amacı ile yapılan tüm girişime verilen bir tanımdır.

Gebelikte Görülen Şikayetler

Gebelerin % 50’sinde bulantı-kusma yakınmalarına rastlanmakta ve % 0.5-1’inde bu yakınmalar çok şiddetli bir hale gelmektedir.

Rahim Ağzı (Serviks) Hastalıkları

Servisit rahim ağzı dokusunun çeşitli etkenlere bağlı inflamasyonu veya enfeksiyonu, iltihabıdır.

Vajinismus

Vajinismus vajina girişini çevreleyen kasların istem dışı olarak kasılarak cinsel birleşmeye izin vermemesidir.

Gebelikle İlgili Problemler

Yumurtalık (Over) Hastalıkları

Yumurtalık kistleri (over kistleri) küçük içi sıvı dolu yapılardır. Boyutları 30-40 santimetreye kadar değişebilmektedir.

Kapalı Cerrahi

Laparoskopik cerrahi ya da halk arasındaki bilinen adıyla kapalı ameliyat, günümüzde çok yaygın olarak kullanılmaktadır.

Gebelik ve Çeşitli Hastalıklar

Halk arasında yaygın olan birçok farklı inanış gibi gebelik döneminde meydana gelen birçok hastalıklar mevcuttur.

Genital Enfeksiyonlar

Kadınların bir jinekoloğa başvurma sebepleri arasında neredeyse en sık gördüğümüz semptom vajinal akıntıdır. Diğerleri kasık ağrıları ve kanama bozukluklarıdır.

Rahim (Uterus) Hastalıkları

Miyomlar rahim ve rahim ağzında görülen, rahim yapısında bulunan düz kas dokusundan gelişen selim (iyi huylu) tümöral yapılardır.

Gebelik, TORCH ve Diğer Enfeksiyonlar

Enfeksiyon (infeksiyon) hastalıkları denilince çok sayıda ve çeşitli yüzlerce hastalık bu gruba girer.

Kanserler

Kanser ve kötü huylu hücreler, anormal hücrelerin hızla bölünmesi ve diğer doku ve organlara hızlı bir şekilde yayılması sonucu ortaya çıkan çok sayıda hastalık için kullanılan ortak terimdir.

İncele

Pelvik Ağrılar (Acut,Kronik ve Gebelikte)

Akut apandisit; Ürüner sisteme ait taş ağrıları. DIŞ GEBELİK: Dış gebelik; gebelik materyalinin rahim dışında bir yerde yerleşmesi sonucu meydana gelen durumdur.

Anormal Gebelikler

Gebelik kese çapının şüpheli anormal gebelikler neden olabilir.

Gebelik ve Doğum

gebelik

Cinsellik ve Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar

Cinselliği yaşayan herkesin cinsel yolla bulaşan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olması gerekmektedir. Bu hastalıklar asla zararsız değildirler.

Düşük Gebelik

Gebeliğin ilk 20 haftası içinde, 500 gramdan az embriyo veya fetüs ve eklerinin tamamının veya bir kısmının uterus kavitesi dışına atılması olayına düşük (abortus) denilmektedir.