Kızılay, Meşrutiyet Cd. No:36/19

• Tümü

1 Laparotomi Nedir?

LAPAROTOMİ (LPT): Laparatomi (abdominal explorasyon) karının gözlem ve ameliyat amacıyla açılmasına verilen isimdir. Tanısal laparotomi: Karın içerisinin gözlenmesi amacıyla yapılan laparotomidir. Terapötik laparotomi: Karın içerisinde ameliyat yapmak amacıyla karının açılmasıdır.

2 Vajinismus Nasıl Anlaşılır?

Normal bir cinsel aktivitede penis vajen girişi sağlanır. Penis kıllı derisi ile vulva kıllı derisi temas halinde olur ve giriş çıkışlarda sorun yoktur. Eğer erkek giriş sırasında sanki sert bir cisme ya da duvara çarpma hissinden bahsediyorsa, cinsel birleşme aşamasına gelindiğinde kadın vajen kasları ve tüm vücut kaslarını elinde olmadan kasıp bacaklarını kapatıyorsa, çarpıntı ağız kuruluğu gibi adeta bir panik atak durumu yaşanıyorsa vajinismustan bahsedilebilir. Tabi hastalığın derecesi ve hangi terapi modelinin daha uygun olduğunu cinsel terapist değerlendirmesi sonrası karar verilecektir. Belirtilen bu durum yaşanıyor ve cinsel birliktelik sağlanamıyorsa çiftler zaman kaybetmeden bu konuda uzman bir cinsel terapiste başvurmalıdır. Çözümü çok kolay olan bir sorun için hayatlarını ertelememelidirler.

3 Vajinismusta Tedavi Süresi Nelere Bağlıdır?

Vajinismusta hasta terapist uyumunun sağlanması süreci kısaltmak açısından çok önemlidir, çiftlerin ilişkisel sorunlarının olup olmaması aradaki sevgi, saygı düzeyi, sorunun aile yakınları tarafından denetlenmesi ki bu istenmemektedir, süreç üzerinde etkili olmaktadır, hastalar seanslara gelme sorumluluğunu yerine getirir ve uyum sağlanan doğru bir terapistle sürece başlarlarsa vajinismus çok kısa sürede çözüme kavuşmaktadır. ​ Uygulanan tekniklerde süre üzerinde etkili olup tek tip değil çifte özel tedavi metotları ayarlayarak çift sorunu olan vajinismusu çözmek en idealdir, hastalığın derecesine, göre ve kullanılan tekniklere göre 3, 7,20 günlük tedavi seçenekleri sunulabilmekte ve nihai sonuç yüzde yüz çözüm olmaktadır. Mutlu aileler mutlu çiftler ve nihayetinde huzurlu ortamda yetişmiş nesiller sağlanabilmektedir. Vajinismus tedavisi terapist eşliğinde bu kadar kolay ve kesinken çiftlerin hayatlarını karatmamak için hiç ertelemeden cinsel terapist olan bir jinekologa başvurmaları önerilmektedir. Vajinismus tedavisi sonrası çiftlerde, bu kadar basit çözümü olan bir hastalık için yıllarca neden sıkıntı çektik gibi pişmanlık duyguları oluşabilir bu da gayet doğal olup, çiftlere bu duygulara odaklanmadan birlikteliklerine odaklanıp cinsellikten aldıkları hazzın keyfini çıkarmalarını önermekteyiz.

4 Vajinoplasti Nedir?

Vajinoplasti (vajina daraltma, sıkılaştırma ameliyatı) vajinanın sıkılaşmasını ve toplanmasını sağlayan ve cinsel ilişki esnasında sıkılığı ve tatmini artırmaktadır. Vajina özellikle normal doğum yapan kadınlarda (özellikle zorlu, kilolu ve fazla doğum yapanlarda) ve ilişkiye bağlı olarak genişleyebilmektedir ve bu zamanla cinsel ilişki sırasında alınan hazzı hem kadında hem erkekte azaltmaktadır. Ancak henüz doğum yapmadığı halde yapısal olarak vajina genişliği olan bayanlara da uygun görüldüğü takdirde bu operasyon yapılabilir. Bu çiftler vajina daraltma ameliyatı ile tekrar cinsel hayatlarını normalde dürdürebilmektedirler. Genellikle şikayet penisi kavrayamama, hissedememe, cinsel ilişki esnasında duyulan bolluk hissi ve hava çıkarma sesi gelmesidir. Bu operasyonda amaçlanan vajinadaki bol kısmı cerrahi olarak çıkartıp daraltmak ve altındaki bağ ve kas dokusunu penisi güzel kavrayacak şekilde sıkılaştırmaktır.

5 Regl Dönemlerim Neden Sancılı Geçiyor?

Ağır sancılı regl dönemleri birçok şeyin işareti olabilir. Vücuttaki PCOS veya diğer hormon bozukluklarının belirtileri olabileceği gibi başka sağlık sorunlarının da sebebi olabilir. Daha az sancılı ve daha düzenli hale getirmek için regl dönemlerinizi düzenlemeye yardımcı olabilecek tedaviyi doktorunuza sorun.

6 Kızlık Zarı Dikimi

Kızlık zarının tamiri mümkündür ve bu işleme himenoplasti (hymenoplasty) ya da hymenorraphy adı verilir. Bunun için ne zaman ya da kaç defa ilişki olduğu önemli değildir. Doğum yapmış kadınlarda bile kızlık zarı tamir edilebilir. Kızlık zarının tamir edildiği ancak jinekolog ya da adli tabip tarafından anlaşılabilir. Ancak kızlık zarı tamirinde kanama olması %100 garanti edilemez. Gerçekte bozulmuş olan zarın tamamen tamir edilmesi ve eski haline getirilmesi olanaksızdır.Son derece ince yapıda olan bu doku genelde dikiş tutmaz. Ortamda bulunan fazla sayıdaki mikroorganizma nedeni ile yara yeri kolayca enfekte olabilir. Buna karşılık vajina duvarından alınan parçalar ile yeni bir hymen yapılabilir. Bu durumun hukuksal ve ahlaki boyutu tartışmalı olmakla beraber bizim toplumumuz gibi bekaret nedeni ile cinayetlerin bile yaygın olarak görüldüğü toplumlarda zaman zaman hayat kurtarıcı olabilmektedir. Kızlık zarı tamiri ile ilgili olarak tüm dünyada tartışmalar sürmektedir. Bazı kişiler bunun son derece gereksiz bir işlem olduğunu düşünürken diğerleri işlemin etik açıdan estetik ameliyattan farklı olmadığı fikrindedirler. Açıkçası hymen onarımı talep eden kadınlar buna yaşadıkları toplumsal çevreye bağlı olarak sosyal statülerini, psikolojik güven kayıplarını, mutluluklarını hatta yaşamlarını devam ettirebilmek için gerek duyduklarını belirtmektedirler.

7 Laparoskopi (Kapalı Ameliyat) Nedir?

Laparoskopi, Göbek altı, üstü veya içinden 1 cm.lik küçük bir kesiden karın içine yerleştirilen kalem şeklinde optik bir cihaz vasıtasıyla karın içini direk olarak görme işlemidir; rahim, yumurtalık ve tüpleri ilgilendiren hastalık veya problemleri doğrudan görüntüleme ile birlikte Laparoskopik cerrahi vücutta alışılagelmiş geniş kesiler yapmadan, birkaç ayrı noktadan 2-3 adet 5 mmlik deliklerden girilen kalem şeklindeki metal aletler (trokar) ve bir kamera yardımı ile gerçekleştirilen ameliyatlardır. Halk arasında kansız ya da bıçaksız ameliyat olarak da bilinir.

8 Histereskopi Nedir?

Histeroskopi, ışıklı bir kamera sistemi ile vajinal ve servikal kanal aracılığı ile uterin kavitenin gözlemlenerek değerlendirilmesidir. Servikal kanal, uterin kavite patolojilerinin tanılanması ve tedavisine izin verir.